Exposiciones Recientes

"Inauguración 27 septiembre 2007 a las 18 Hras."
Torre Ejecutiva: Alfonso Reyes # 30, PB. Col. Condesa
"In this Post-modern era, the visual artist has license to explore any and all means for the goal of self-expression. While many artists have chosen to have their work follow or reflect the most current trends, Aida Emart avoids the lure of "art fashion" in order to explore her own narratives in her own unique style.

The beautiful art of Aida Emart skillfully draws us into her private world of figurative landscapes and implied narratives that evoke distant times and places. Emart's art has many moods and there is often an aspect of duality. The viewer might encounter one of her voluptuous women, posed and poised at the same time. These women seem to be either waiting and anticipating or passively lost in the narrative, often with an animal accomplice.

As in her popular women series, her children / angels paintings also seem to create a story from a previous era evidenced in the costumes and rural setting. These charming works capture the juvenile penchant for fun and play.

Emart changes her mood when she works in a more abstract mode. In her painted, collaged pieces there are echoes of her other themes and series. These pieces however, exude a different kind of energy. The figures reside in a more visually active space, and they are no longer passive. Emart working in this style is still able to bring the mysterious and enigmatic qualities of her other series to these works.

Aida Emart continues to evolve as a wonderful artist / painter. She feels the media in which she works, whether drawing or painting, as strongly as her love for her subject matter. She uses strong color, rich texture and bold lines to create drama within each work. Emart makes a very personal connection to each piece and she seems to be the one in the picture, looking back at us. "

Mary Stoppert, serves WMG (Womanmade Gallery) as an Advisory Board member and is co-Director of the WMG Artisan Gallery. Mary Stoppert is a founding member of Artemisia Gallery and the Chicago Women's Caucus for Art. She is a former Professor of Art at Northeastern Illinois University where she taught sculpture and directed the art gallery. She is currently President of Stoppert Perez Ltd, an arts and antiques business.


"En estos tiempos posmodernos, el artista visual tiene licencia para explorar todos y cada uno de los medios para lograr su auto expresión. Si bien muchos artistas han optado por que sus obras sigan y reflejen las tendencias más actuales, Aída Emart elude la seducción de la "moda artística" para explorar sus propias narrativas en su estilo único.

El bello arte de Aída Emart nos introduce hábilmente a su mundo privado de paisajes figurativos y de narrativas implícitas que evocan tiempos y lugares distantes. El arte de Emart tiene muchos ambientes y frecuentemente incluye un aspecto de dualidad. El espectador puede encontrar a una de sus voluptuosas mujeres posada y posando simultáneamente. Estas mujeres parecen estar en espera de algo, anticipándolo o perdidas pasivamente en la narrativa, con frecuencia con un animal cómplice.

Al igual que en su serie de mujeres populares, sus niños / ángeles también parecen crear una historia a partir de una época anterior, tal y como lo evidencian su vestuario y ambiente rural. Estas atractivas obras capturan el gusto juvenil por el juego y la diversión.

El ambiente de las obras de Emart cambia cuando trabaja en un plano más abstracto. En sus piezas de collage pintados hay ecos de los otros temas y series. Sin embargo, estas piezas reflejan otro tipo de energía. Las figuras habitan un espacio más activo visualmente y ya no son pasivas. Sin embargo, cuando Emart trabaja en este estilo transmite a sus obras las cualidades misteriosas y enigmáticas de sus otras series.

Aída Emart sigue evolucionando como una maravillosa artista / pintora. Ella se conecta con el medio en el que trabaja, ya sea dibujo o pintura, con tanta fuerza como su amor por sus temas. Utiliza colores fuertes, texturas ricas y líneas atrevidas para crear dramatismo en cada obra. Emart se conecta de manera muy personal a cada pieza y parece ser ella quien está en la pintura, respondiendo a nuestra mirada."

Mary Stoppert